Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да почистя и смажа КАПСОЛОВАНИЯТ ......

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да почистя и смажа КАПСОЛОВАНИЯТ ......

    Става дума за вентилатора на парното.
    Няколко пъти ми гори блокчето с електрониката на парното и клима.
    Добри хора измежду вас веднага ме насочиха към виновника-вентилатораааа.....
    Пръснахме му едно В40, бачка ден до пладне, и сме пак в изходна позиция-с изгоряло блокче за управленито.

    Въпросът ми е: как да го измия и смажа това чудо, като е капсоловано??!!







    sigpic156 SW 2001 бивша.

  • #2
    Е това може да го разглобиш.
    На корпуса отстрани има 3 подобни на зъбчета гумички. Като ги натиснеш да влезе навътре зъбчето и теглиш внимателно перката (ама внимателно и равномерно отвсякъде) излиза мотора. Обикновено проблем прави точно долната втулка понеже там се събира вода като прелее във въздуховода. Горната втулка може да я смажеш без да разглобяваш нищо. Добре е да смениш и четките като извадиш мотора.
    Не на последно място важно е като ремонтираш електронния регулатор как закрепваш транзисторите към радиатора - може и от това да не изкарват много.
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #3
      Разглобява се изцяло,но е безмислено,имайки впредвид цената втора употреба.А и веднъж наводнено(моето беше така)е почти невъзстановяемо.
      Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

      Comment


      • #4
        Долната втулка е сферична, самонагаждаща се.Оста ръждясва в нея и тя почва да се върти в леглото си.Разглабя се по описания от колегата начин почиства се смазва се и вече ми работи две години безотказно.Не съм разглабял електронния блок, транзисторите се залепят към радиатора с термо паста, продава се по магазините за електроника подобрява топлоотдаването към радиатора на транзистора.Между електронния блок и електродвигателя може да включиш един предпазител 5А или 7,5А който да изгаря при проблем с мотора преди транзистора.При натоварване на електромотора токът през него става голям и транзистора изгаря.Ако обичайния ток на изправен вентилатор е 5А а токът при който изгаря транзистора е 10А то един предпазител 7,5А ще поеме претоварването преди да изгори транзистора.Това е само примерно, по запознатите могат да уточнят стойностите на токовете и да се подбере подходящ предпазител.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
          Е това може да го разглобиш...............

          .............. как закрепваш транзисторите към радиатора - може и от това да не изкарват много.
          10х, не знаех!

          вероятно имаш предвид термопастата, за която пише dimitar_vd62 !?

          ---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 18:15 ----------

          Първоначално публикувано от radiboy Покажи съобщение
          Разглобява се изцяло,но е безмислено,имайки впредвид цената втора употреба.А и веднъж наводнено(моето беше така)е почти невъзстановяемо.
          така е, но моето не е наводнено.
          сега се върти доста леко, но като постои 10тина дни и ще почне да затяга помалко, докато претовари транзистора......
          същото ще е и с втората употреба. затова предпочитам да го почистя.

          ---------- Post added at 18:25 ---------- Previous post was at 18:20 ----------

          Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
          Долната втулка е сферична, самонагаждаща се.Оста ръждясва в нея и тя почва да се върти в леглото си.Разглабя се по описания от колегата начин почиства се смазва се и вече ми работи две години безотказно.Не съм разглабял електронния блок, транзисторите се залепят към радиатора с термо паста, продава се по магазините за електроника подобрява топлоотдаването към радиатора на транзистора.Между електронния блок и електродвигателя може да включиш един предпазител 5А или 7,5А който да изгаря при проблем с мотора преди транзистора.При натоварване на електромотора токът през него става голям и транзистора изгаря.Ако обичайния ток на изправен вентилатор е 5А а токът при който изгаря транзистора е 10А то един предпазител 7,5А ще поеме претоварването преди да изгори транзистора.Това е само примерно, по запознатите могат да уточнят стойностите на токовете и да се подбере подходящ предпазител.
          10х!
          идеята ти е чудесна!!
          чудя се италианците зашо не са го предвидили !!!


          отивам да дерзая, ще докладвам за протокола.

          Благодаря на всички!
          sigpic156 SW 2001 бивша.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
            10х, не знаех!

            вероятно имаш предвид термопастата, за която пише dimitar_vd62 !?
            Не е проблема в термопастата. Естествено с нея е по-добре, но по-важно е как са притиснати транзисторите към радиатора.
            Оригиналната пластина дето ги притиска, веднъж разнитена няма как да ги притисне добре после. Това ти го казвам от практически опит.
            Бушона също няма да помогне. Ако не се охлаждат добре, транзисторите изгарят от прегряване а не от тока през тях. Доста по-мощни са отколкото може да консумира мотора. Дори издържат доста секунди с блокирал напълно мотор.
            Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 22:37.
            Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
            Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

            Comment


            • #7
              Колега ALFonsOlder, имам един такъв перфектно работещ вентилатор и мога да ти го пратя по ЕКОНТ за твоя сметка, пари не му търся, разбирай правя ти подарък. Ако си навит - пиши ми на ЛС до къде да ти го доставя.
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                Не е проблема в термопастата. Естествено с нея е по-добре, но по-важно е как са притиснати транзисторите към радиатора.
                Оригиналната пластина дето ги притиска, веднъж разнитена няма как да ги притисне добре после. Това ти го казвам от практически опит.
                Бушона също няма да помогне. Ако не се охлаждат добре, транзисторите изгарят от прегряване а не от тока през тях. Доста по-мощни са отколкото може да консумира мотора. Дори издържат доста секунди с блокирал напълно мотор.
                Тамън затва се слага предпазител за да не си греят на воля.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #9
                  А.... к'во рече?
                  Предполагам се майтапиш.

                  За да не звучи като заяждане, да ти кажа че и при 2-3-4 ампера протичащи през тях, ако не се охлаждат пак ще пробият или прекъснат.
                  Пък бушона няма и да разбере какво се случва.
                  Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 23:37.
                  Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                  Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                  Comment


                  • #10
                    Ами дадох само идея, отбелязах че не знам параметрите на транзисторите.При блокщиране на двигателя през транзисторите протича по-голям ток от номиналния на който би трябвало да издържат.Тогава предпазителя който е оразмерен за малко над номиналния би трябвало да изгори преди транзистора.Това ако и охлаждането му е правилно сглобено.На алфата не знам как е но на рено 21 работи.По точно работеше щото от година е в металекса.При 5А предпазител с нов мотор и нови транзистори предпазителя изгараше веднага, значи работния ток е 5 или малко над 5А .7,5А предпазител осигураваше нормална работа и така си отиде за скраб.Не сме пробвали кое ще изгори първо ако блокираме мотора, но прадполагам на 90% че щеше да отиде предпазителя.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #11
                      Е който иска да си слага бушон.
                      Замислете се защо в нито една марка автомобил няма предпазител в тази верига? Дали пък само италианците не са се сетили?
                      То май никой не се е сетил.... освен нас де.
                      Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 00:21.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        Тези транзистори работят в ключов режим. Това означава, че нормално биват в 2 възможни състояния - отпушени или запушени. Когато са запушени, токът през тях е 0, респективно и отделяната като топлина енергия, също е 0.
                        Когато са отпушени, съпротивлението на прехода им е минимално (части от Ома) и поради това разсейваната като топлина мощност (P = R.I^2) също е малка. Проблемът възниква в моментите на преходи между двете състояния. Тогава съпротивлението на прехода е няколко десетки Ома и дори при по-малък ток, мощността отделяна като топлина е значителна.
                        Накратко - в такъв момент токът е доста по-малък от работния, но топлинната мощност е значителна. Поради това, какъвто и да е предпазител трудно може да ги предпази.

                        Освен повишена консумация на мотора заради ред причини, проблем за пробива може да е в самото управление (лош контакт с радиатора или недостатъчен размах на отпушващото напрежение).
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:43.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                          Не е проблема в термопастата. Естествено с нея е по-добре, но по-важно е как са притиснати транзисторите към радиатора.
                          Оригиналната пластина дето ги притиска, веднъж разнитена няма как да ги притисне добре после. Това ти го казвам от практически опит.
                          Бушона също няма да помогне. Ако не се охлаждат добре, транзисторите изгарят от прегряване а не от тока през тях. Доста по-мощни са отколкото може да консумира мотора. Дори издържат доста секунди с блокирал напълно мотор.
                          sigpic156 SW 2001 бивша.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                            Колега ALFonsOlder, имам един такъв перфектно работещ вентилатор и мога да ти го пратя по ЕКОНТ за твоя сметка, пари не му търся, разбирай правя ти подарък. Ако си навит - пиши ми на ЛС до къде да ти го доставя.
                            +1 от мен,ей тва е помощ към човек от форума !!! П.П Навремето един колега от Русе имаше нужда от код за радиото,изпратих му моето барабар с кода,просто не ми беше необходимо.Не е хубаво десет човека да ти обясняват как се острят клечки за зъби,и никой да не сети да ти подари една кутийка!?.
                            Last edited by radiboy; d.m.y г., 14:22.
                            Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                              Колега ALFonsOlder, имам един такъв перфектно работещ вентилатор и мога да ти го пратя по ЕКОНТ за твоя сметка, пари не му търся, разбирай правя ти подарък. Ако си навит - пиши ми на ЛС до къде да ти го доставя.
                              Бладаря ти колега!
                              Ще се пробвам първо да се преборя с моя, ако не мога, ще се вълползвам от добронамереността ти.
                              sigpic156 SW 2001 бивша.

                              Comment

                              Working...
                              X